
SEO, acronim de la Search Engine Optimization, adica optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, reprezinta strategia de imbunatatire a continutului site-ului, cu scopul de a-l aduce in topul rezultatelor generate de motoarele de cautare. Corect aplicata, SEO face site-ul web vizibil pentru motoarele de cautare si astfel, pentru vizitatori.
Internetul este un mediu dinamic, asa ca orice site de succes trebuie actualizat in mod periodic, pentru a tine pasul cu algoritmii motoarelor de cautare, care sunt intr-o dezvoltare permanenta.
Traficul organic se refera la vizitatorii adusi pe site in urma rezultatelor generate de motoarele de cautare, in mod natural, neplatit.
Pentru a creste traficul organic pe site, este important sa gasim canale de marketing mai putin exploatate, insa excelente surse generatoare de trafic, dar sa evitam retelele sociale populare si aglomerate sau reclamele platite.
Pentru a optimiza un site si a creste traficul organic in cel mai scurt timp, va recomandam urmatorii pasi:
- Folositi Google Analytics pentru a analiza continutul site-ului si impactul acestuia. Astfel puteti lua masuri pentru paginile cu vizualizari putine: le puteti actualiza, imbunatati sau chiar sterge;
- Verificati pozitionarea paginilor in rezultatele generate de motoarele de cautare;
- Selectati cuvintele cheie potrivite, includeti-le in titluri, subtitluri si in continutul articolului, alaturi de sinonime;
- Alegeti cu atentie un titlu reprezentativ;
- Analizati site-urile firmelor concurente din domeniu, in special pe cele care apar in prima pagina de rezultate;
- Creati continut de calitate, care sa contina informatii noi, sa fie bine structurat, usor de citit, optimizat SEO si bazat pe cuvinte cheie;
- Utilizati link-uri interne, trimiteri catre pagina principala si catre celelalte subpagini ale site-ului;
- Utilizati link-uri externe, trimiteri catre site-uri cu autoritate, care apar in topul listelor de cautare.